نوشتار رسول الله (ص) هنگام وفات، مسأله ای بسیار بزرگتر از روزه و نماز است



بِسْمِ اللهِ الرحمن الرَّحيِم
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدألأٍئݦة وَألْمَهْدیٖینْ وَسَلِم تَسْلٖیٖما

با سلام
، قبل از ادامه ی مبحث به سوالی توجه بفرمائید:
آیا در هر صورتی نوشته ی بازدارنده از گمراهی باید نوشته می شد؟
در مورد خلیفه ی خدا در زمین یا رسول الله (ص) به خصوص، روشن است که او خیر زیادی به جای گذاشته است که همان جایگاه خلافت خدا در زمینش است. بعد از این که به ملأ اعلی رفت. خلیفه ی الهی، کسی است که راه رسیدن تکلیف به مردم است. حال چگونه نسبت به فردی که جانشین او است، وصیت نمی کند؟ً!
علاوه بر این، در این آیه دو لفظ صریح وجود دارد که وصیت هنگام مرگ را واجب می کند: «کتب، حقاً علی» «واجب شد، حقی است بر». پس صحیح نیست که صاحب شریعت از آن روی برگرداند، چون روی برگرداندن از آن، عملی قبیح و نا پسند است؛ چگونه محمد (ص) از وصیت کردن هنگام وفات، روی برمی گرداند، با این که وقت کافی برای نوشتن آن داشت. حتی بعد از این که او را از نوشتن آن باز داشتند. آیا با وجود علی ع ، سلمان، ابوذر، مقداد، عمار، و غیر از آنها، افرادی که نوشتن وصیت را تایید کردند. رسول الله (ص) دو شاهد عادل از یاران خود نداشت؟! آیا وقت نداشتند؟ در حالی که نزدیک سه شبانه روز وقت داشتند!؟
فکر نمی کنم، کسی که به رسول الله (ص) احترام می گذارد، بگوید: ایشان نوشتن نوشتار «وصیت» را ترک کردند؛ نوشتاری که تا روز قیامت به بازدارنده بودن امت از گمراهی توصیف شده است.
سخن بعضی افراد از شیعه که ادعای علم می کنند، صحیح نیست: «قطعاً، ترک کردن نوشتن وصیت بهتراست، چون افرادی که نسبت به نوشتن آن در پنج شنبه اعتراض کردند و گفتند: او هذیان می گوید، یا درد بر او غلبه نموده است (یعنی عمر و جماعت او) بعد از وفات رسول الله (ص) (نیز) از طعنه زدن به سلامت قوای عقلانی پیامبر (ص) هنگام نوشتن وصیت، دست بر نمی داشتند، همان طور که در «رزیة الخمیس» (مصیبت پنج شنبه) این کار را انجام دادند.
این سخن آنها صحیح نیست، چون این مطلب زمانی امکان داشت که وصیت برای این معترضین، نوشته و آشکار شود، ولی اگر برای علی ع و یارانی که آن را قبول می کنند، نوشته شود، بدون این که برای این معترضین آشکار گردد، طعنه ای به رسول الله (ص) نیست و در عین حال، هدف از نوشتن وصیت محقق می شود؛ این که این وصیت به افراد بعد این امت برسد و تا روز قیامت، گمراهی را از این امت نفی کند.
بله، برای این افرادی که ادعای «فقه» می کنند، جایز است که این سخن را بگویند، به جهت دلیل آوردن برای این که رسول الله (ص) بر نوشتن وصیت در همان موقع اصرار نورزید، یعنی در حادثه ی پنج شنبه اما نه به طور مطلق و همیشگی!
این مطلب روشنی است! آیا فردی که نمی تواند یک روز از ماه رمضان را روزه بگیرد، مطلقاً از روزه گرفتن این روز دوری می کند، یا در روز دیگری که امکان روزه گرفتن در آن برایش وجود دارد، روزه می گیرد؟ آیا فردی که در مکانی، به دلیل وجود نجاست، نمی تواند نماز بخواند، دیگر نماز نمی خواند یا در مکان دیگری نماز می خواند؟
نوشتار رسول الله (ص) هنگام وفات (وصیت)، مسأله ای بسیار بزرگتر از روزه و نماز است، و خداوند متعال با این سخن خود، آن را بر پیامبر واجب کرده است: «کتب، وحقاً علی» (واجب است، حقی بر) و رسول الله (ص) این وصیت را این گونه توصیف کرده است که امت را تا روز قیامت از گمراهی باز می دارد؛ حال چگونه امکان دارد رسول الله (ص) به محض این که گروهی به نوشتن آن در پنج شنبه اعتراض کردند، آن را به طور مطلق ترک نماید؟!
در حقیقت این مسأله ی بزرگ و خطرناکی است که رسول الله (ص) را به ننوشتن وصیت هنگام مرگ، متهم می کنند؛ زیرا این اتهام بر رسول الله (ص) وارد می شود که، آنجه خدا به او دستور داده را رها کرده است با این که امکان انجام و برپا داشتن آن برای ایشان مهیا بوده است در حالی که خداوند نوشتن وصیت را به آقا و امام پرهیزکاران در یک آیه، دو بار واجب کرده است، با این سخن «کتب، وحقاً علی» (واجب است، حقی است). «كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ إِنْ تَرَكَ خَيْرًا الْوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِينَ» (اگر خیر و خوبی به جای گذاشتید، بر شما هنگام وفاتتان وصیت نیکو به والدین و نزدیکان واجب است، (این) حقی بر پرهیزکاران است). امروز فلانی یا فلانی می آیند و می گویند: محمد وصیتی که ثقلین را مشخص می کند، ننوشته است!!
این فرد به راحتی رسول الله (ص) را متهم می کند که از خداوند سرپیچی می کند؛ چون تنها حدیث وصیت که روایت شده است، با هوای نفس او موافق نیست زیرا در آن، مهدیین و نام اولین آنها آمده است. به همین دلیل جای تعجب ندارد که او بگوید: رسول الله (ص) وصیت نکرده است. آیا دنباله روی از هوای نفس، آشکار تر از این می تواند باشد؟!

در نتیجه شکی باقی نیست که رسول الله (ص) نوشتن وصیت بازدارنده از گمراهی را پس از اتفاق  روز(مصیبت) پنجشنبه انجام داده اند.



لینک دانلود کتاب وصیت مقدس نوشتار بازدارنده از گمراهی




وب سایت فارسی رسمی انصار امام مهدی (ع)
سایت رسمی زمان ظهور




نظرات

  1. اللهم مکن قایم آل محمد الحمدلله که به تنها وصیت مکتوب رسول الله ایمان آوردیم.
    عزیزان شخصا دلایل دعوت سید احمدالحسن ع را مطالعه کنید به گفته ها و شنیده ها توجه نکنید
    االهم صل علی محمد و آل محمد الائمه و المهدیین و سلم تسلیما کثیرا

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

خاطره و روشنگری با مثال در مورد وصیت مقدس رسول الله (ص)

داستان این کتاب، مصیبت پنجشنبه و وصیت رسول الله (ص)

آخرین وصیت رسول الله (ص) به نقل از شیعیان